Friday, July 01, 2011

We on Board...

We on board now heading to Ho Chi Minh city which previously it called Saigon. Our flight was delayed about hour and half so our target slightly of the track but hopefully we can find our hotel to stay ASAP. So our plan tonight is just sight seeing but the girl are planning to go see night market. Lucky I’m not the type person who like to go shopping so this night I would like to sight seeing the nightlife of people in Ho Chi Minh city.
Maybe tonight we got to sleep early coz tomorrow might be a tough journey for us. Our planning to visit Chu Chi Tunnel which is the Vietnamese use this to fight US army when the war. Then if we can finish early we will go to journey of Mekong river which is we already heard it when we in secondary school rite. From my review this might spend a lot for this program but as long as it worth it does matter cos we never know when we can go here again rite.
Susah gak nk mencari masa utk menulis klau pegi travel neh tapi aku nk gak membuat satu cerita epik dimana aku berjaya menjelajahi Indochina selama 6 hari 6 malam ni. Bukan senang nk mendapat peluang macam ni dapat melawat 3 negara dalam satu perjalanan hehe. Tapi ni summer masih dalam perancangan lagi yelah dalam flight boleh berangan macam2 belum tgk keadaan sebenar lagi. Selama seminggu lebih gak aku planning utk road travel dan juga utk kira costing roughly mmg sakit kepala gak la nk fit kn dengan masa dan juga cost yang berpatutan. So far perjalanan kami memang tight la tapi byk gak abis mase utk perjalanan sbb dari satu checkpoint ke checkpoint makan masa dalam 6 jam. Huh stamina mesti kuat dan semangat mesti ada. Lupakan jap labwork aku yg kureng memberansangkan 2 3 arini focus utk tamatkan pengembaraan neh.
Backpackers ni bukan hanya utk aku berjalan-jalan tapi utk aku mempelajari banyak benda yang selama ini aku dengar or dapat baca jek. So peluang yang ada mesti digunakan sebaik yang mungkin. Selama ni kita hanya tau Negara-negara di Indochina ni merupakan Negara dunia ketiga tapi sejak kebelakangan ini minat rakyat Malaysia melawat ke Negara ini memang semakin meningkat. Ape yang ada di Vietnam, kemboja dan juga Thailand dari sudut pandangan aku ni. Jauh perjalanan luas pemandangan itu yang ada dalam fikiran aku. Diharapkan semua yang dirancang menjadi. Adeh selingan neh…comel lak stewardess air asia kali ni sejuk mata memandang….confirm korang cakap aku menggatalkan haha…saje jek xde koje sbb nk tido xleh neh sbb kureng selesa ngn gangguan tekanan ditelinga neh. Nk beli air mineral mahal sgt naik Air Asia neh xpelah tahan jek dh la lambat n mcm2 karenah staff air asia neh.

No comments: