Sunday, June 06, 2010

Bergambar dan Mengambarkan



ish2 dah bersawang-sawang aku nyer blog ni. kadang ade mase tapi idea xde dan biler idea datang tapi time pulak yg tak izinkan so tak dapat la nk menghadirkan post terbaru dalam blog. ni pon sempat gak aku duk mencuri mase untuk menulis sedikit. masa tu memang satu anugerah dan rezeki kepada kita so masa yang ada kita gunakan sesungguhnya. bulan 6 ni memang bulan sibuk bagi diri aku sebab dalam bulan ni ade 2 even besar yang aku terlibat 1. Simposium Persatuan Biologi Gunaan 2. Kolokium siswazah Fakulti Sains dan Teknologi. huh memang mencabar bulan ni sebab bulan ini pon aku dh mula involve ngn wedding photography but kali ini job aku sendiri so memang kena lebih kreatif and berhati-hati la.



cerita pasal photography ni kan, sekarang ni dh ramai yang berminat untuk menceburinya dan membeli DSLR camera sebab sekarang camera jenis tu sudah mampu dimiliki. either canon or nikon masing-masing ade peminatnya tetapi bagi aku CANON is my choice. semua orang boleh amik gambar dan mungkin juga bergambar tapi untuk mengambarkan satu pandangan tu adalah satu keistimewaan setiap orang. macam mana untuk kita mendapatkan gambar dalam suatu keadaan memerlukan kita mempunyai imaginasi atau gambaran yang lain dari yang lain agak gambar kita ada nilainya tersendiri. dakang aku pon susah nak menggambarkan tetapi idea ada so gambar yang aku ambil tak dapat sampai mesej yang sepatutnya.



tetapi sumer itu adalah satu ilmu yang boleh ditimba samada melalui pengalaman ataupon melalui penyampaian. apa yang penting kena ada usaha yang bersungguh untuk mendapatkannya. tunjuk ajar dan komen semua orang juga merupakan ilmu yang disampaikan secara kita tidak sedari. so harap korang sumer dapat membantu diri ini untuk menambah baik.komen jek semua gambar yang aku amik xkesah baik ke buruk ke aku kene belajar lagi.

2 comments:

Shima Shim said...

pic 1st..cantek meh..
pic 2nd..patung yg d hug tue comeyy,,lalalala
pic 3rd..tue if kene lggr tu naya je..:P

Kuchiki Pingu San said...

pic yg ade pokok 2 sangat santek..
btw, pic yg ade org wt muncung 2 agak kelakar n no 3 santek jugakkkk... tp nape dgn beliauu???