Sunday, May 09, 2010

Adeh Perlukah Aku memiliki Sebuah Account FaceBook..??



hurmm sekarang ni rata-rata rakyat Malaysia pasti ada FaceBook atau lebih dikenali sebagai FB sebab kata mereka Perdana Menteri pon ade daa. member aku pernah cakap klau xde FB baik xpayah jadi student...betul ke?? so aku search kt wikipedia memang la sebenarnyer FB ni asal-usul nya adalah untuk student-student Harvard university untuk saling mengenali antara satu sama lain. pencipta facebook ni adalah Mark Zuckerberg sebenarnya mencipta facebook ni dalam dorm die jek pon. idea asal Mark Zuckerberg ni adalah untuk melupakan seorang gadis yang menolak cinta die lalu memikir cara cmne nk lupakan gadis ni dr minda die. mula die cipta Facemash adalah untuk membandingkan muka-muka house member rumah-rumah student kt sane yang mane lebih hot n hottier. hurmm then die amik idea ni untuk jd kn semester project dimana semakin ramai yang tertarik dengan idea untuk comment picture ni huhu.


so sebenar-benarnya bagi aku la kan FB ni adalah untuk mengubat kepiluan hati yang duka lara ditinggalkan kekasih. haha sape-sape yang xsetuju sorry to say la sebab dari ape yang aku paham idea asal si Mark Zuckerberg ni. tetapi ape yang aku hangin nyer sekarang ni diskriminasi kepada mereka yang tidak mahu join FB etc. aku. yelah korang post announcement, berita-berita pasal korang, info-info, kad kawen sumer pakai FB. so aku dh ketinggalan la banyak benda then kene kutuk lagi adeh. huhu aku pikir FB ni pon xlame akan jd mcm Frenster, myspace, tagged, and seangkatan dengan nya yang satu hari nanti akan malap gak kurang peminatnya. xsangka la plak PM kita pon join gak so malaysia pon ade FB gak xbleh blah daa. CIA pon join gak pasang satu account untuk lihat aktiviti terorist dalam FB ni.


memang giler gak idea mamat harvard ni kan and dh menjadikan die orang kaya. so sebenarnya adakah aku patut join FB semata-mata nk dpt jemputan kawen kawan-kawan lame, nk join gathering ex-school or geng-geng silam, nk tgk dapatkan maklumat pasal perjumpaan lab or gotong royong lab even untuk join main game sukan yang mana selalu nyer aku ketinggalan la atas sebab xde FB. adeh diskriminasi menjatuhkan aku la mcm ni. sudah xde media penghubung yang lain ke untuk aku dapatkan info ni sumer. memang Mark Zuckerberg buat FB ni untuk comment picture and bleh kritik lagi pict tu tapi aku yang xde FB ni pon menjadi mangsa siap buat statement xpe klau kutuk mazan die bukan tau pon sbb xde FB huwaaaa..sedey la gak aku seperti katak bawah tempurung didalam gua. Okla klau Mak aku ade account FB barulah aku buat FB ni ahaha.....

8 comments:

husni said...

ala..ala..kesiannye..jgn pencilkan diri dgn menjauhkan diri ngan teknologi..
nyway, nk gtao..si raihan tekno dah kawen 8 mei ritu..sekian. berita dari FB..hahaha

shikamazan said...

haha diskriminasi sungguh...xde teknologi lain ke selain FB bleh bgtau aku

rahmahmokhtaruddin said...

Husni: yeke? kenapa aku yang ada FB pun tak tahu Raihan dah kahwin?

Mahzan: Mereka bergurau.. Aku juga. Janganlah bersedih..

farhani said...

uish...dah kahwin ka...asal aku pown xtaw...yer abang majan..g register fb cepatt..haha

Shima Shim said...

uhukk..tumpang cenyum..:P

Abie Aziz said...

urm aku dh lme wat FB. sblm ia glaer ag. nk msk 2thn kot ;))

saintis_242 said...

laptop dah ada. kat rumah ada streamyx. kat lab ada internet wireless. tapi sayang, FB xder... haha..

Kuchiki Pingu San said...

ahahaha,,,, xsemestinye kite kne follow ape yg mmt Harvard 2 da wat kan..??? gpon.. lani sume ade fb 4 spreading info.. cume beza lambat atau cepat jek tau.. lau ari2 on9 kompom tau kan.. jgn wisau le fb neh kire suem org leh ade.. lau web2 laen 2 kejap coz xde yg menarik sgt...