Tuesday, July 13, 2010

Just Being Me



hurmm banyak benda dh jadi kt aku kebelakangan ni dengan mengalami demam hampir seminggu + sakit mata + tonsil lagi seksa2. tapi time ni la aku recall balik ape yang aku dh lakukan selama aku sehat selama ni. ish2 teruk betul so mesti berubah gak dari ape yang dh buat yang boleh sebabkan aku mengalami benda-benda tu sumer. aku percaya pada Karma (pembalasan) yelah setiap perbuatan kita ada pembalasannya.



hari semakin kurang bukan bertambah so ape yang aku nk buat dengan baki hari yang diperuntukan untuk aku. tapi berubah jangan sampai jadi orang lain betul x sebab tu hipo name nyer. perubahan tidak berlaku mendadak yang akan menyebabkan kejutan dan tindakan luar kawal so perubahan perlu sesuai dengan keadaan sekeliling. selalu sangat aku rasa nak berubah jadi tu jadi ni tapi hakikatnya aku adalah aku so nabi sendiri cakap tidak akan berubah sesuatu kaum itu kecuali mereka berusaha sendiri (lebih kurang la nnt bagi ayat betul die). so jadi diri sendiri dan berusaha untuk menjadi yang lebih baik mungkin bukan hari ini tetapi berusaha untuk jadi baik untuk hari esok.


keep on trying la kan. jangan takut untuk menghadapi masa depan sebab benda tu akan datang gak dan hadapi die dengan bersedia. masa lampau adalah sejarah samada menjadi sempadan atau emnjadi teladan. pengalaman tu guru terbaik dalam hidup kita dan bergantung kepada kita untuk mentafsir ilmu dari pengalaman itu macam mana. kalau kita sedar kita tau tapi kalau tak sedar kita akan buat silap yang sama dan ada gak satu lagi jenis manusia yang sedar tapi buat-buat x sedar. tu yang aku bengang tu tapi kadang pon aku buat gak muahahaha......

2 comments:

Shima Shim said...

yeahhh...
berubah ke arah lebey baik n berubah jika perlu...
xperlu mjadi org laen kerna kite adalah kite..semakin kite mjadi org len n ingin mjadi spt mereka semakin kite akan lupe dgn ape yg kite ade..dan d mn kite berpijak..
what goes aroung will comes around,
what goes up must comes down = karma.
u will paid for what u had done..

setinggi mn kite berada di atas..jgn pernah lupa untuk melihat ke bawah..~

sarahamylee@yahoo.co.uk said...

Cik mazan.. de page kat fB x?