Tuesday, March 30, 2010

Playing For Change song around the world

haha it being long time aku sudah tidak mengarang sebarang post yelah komitmen dengan kerja makmal aku sekarang ni yang menyebabkan kekurangan masa dan letih untuk emncari idea yang baik untuk mengarang. sedangkan selama aku tidak mengarang ini banyak perkara dah jadi kt diri aku tapi susah gak nak mengarang. aku memerlukan push-up by someone kot but who would be that person. nak jadikan cerita ketika aku bertandang ke rumah akak long aku di klang perdana tempoh ari secara x sengaja aku mendengar lagu 'Stand By Me' yang dimainkan oleh sekumpulan manusia dari seluruh dunia yang mane mereka telah disatukan oleh satu group manusia yang dinamakan "Playing For Change". lagu yang dimainkan tu memang la menarik tapi cara bagaimana mereka adun music itu dari seorang penghibur jalanan dan juga pemain2 instrument dari seluruh dunia menyebabkan aku berminat sangat2 dengan videoclip tu.

memang betul kata-kata salah seorang penyanti dalam videoclip tu, Roger Ridley yang mana no matter who you are...no matter where you go in your life at some point you will need somebody to stand by you... terharu aku mendengar kata-kata tu sebab memang benar apa yang dikata beliau. walaupon kita hidup dimana dan menjadi apa kita perlukan seseorang untuk menemani dan juga menjadi menyokong kita dari belakang. menjadi inspirasi aku untuk menjadi seperti dierang ni ( Playing For Change) untuk mengembara ke serata dunia untuk melihat dan juga berkongsi pengalaman mereka semua.
ok enjoy videoclip ni....i mean something


1 comment:

Shima Shim said...

agree wit Roger Ridley...
hurmmm...
sum1 to b our booster..