Wednesday, May 05, 2010

Photographer in Action...learning about Photography



sudah lame x dapat nk meng'update blog ni sebab sekarang waktu-waktu bertendang untuk labwork aku tapi photography always be my passion and I want to learn more. memang agak lame xkuar tag or wat job tapi camera aku xpernah rehat panjang untuk beraksi. pengalaman tag dengan otai-otai and pro-pro sumer banyak mengajar aku untuk memantapkan skill aku. kata orang 'practice make perfect and i absolutely agree with that'. setiap kali aku ikut otai-otai ni banyak benda baru aku belajar sebab aku suke belajar secara praktikal dari duk membaca teori jek. akan tetapi one thing we must know all the thing start with imagination and theory, so aku ade gak buka blog-blog or web-web yang ada tunjuk info berkenaan dengan photography.





ada gak aku berjalan-jalan ngan kawan sambil mengambil gambar ape yg menarik sebabnyer tujuan asal aku ade DSLR camera adalah untuk traveling and capture the moment of the life. memang mencabar nk shoot gambar kt enviroment luar ni sbb byk benda nk kene tau lighting die, white balance composition subject and sumer nyer la. but learning is never end. wedding photography yang aku join pon sumer nyer adalah practical aku selepas berguru ngn otai-otai sumer. so harap lepas ni ade la job-job phography yang korang sumer bleh offer kt aku. sebab mase wedding ni banyak moment of the life either for the bridge or for the family. my mode of photography is 'Photografy with joy'. because every moment in your wedding day is the joy of all.

5 comments:

Shima Shim said...

great..
caiyok2..:)

shikamazan said...

yepp thanks..klau ade sape2 nk photografer bitau la ek

Shima Shim said...

aah ye laa..komisien 20%..lalalala:P

shikamazan said...

haha baek la tuan penasihat

Kuchiki Pingu San said...

nice angle...
practical is better than learning theory.. huhuhuuuuu..
imagination is important..
besh of luck zannnnn
:)